Juline Ochra Tullemor

24 år från Södermalm, Stockholm

Början på nytt

Publicerad 2018-01-03 19:25:53 i Allmänt,

Är i en period då jag drömmer mer än vanligt. Drömma gör man ju varje natt, men sådär att drömmarna är så intensiva att det känns som att man aldrig sovit. 
När det har varit såhär i cirkus 2 veckor kan ni ju förstå att man mest går runt som en zombie. 
Jag börjar känna mig som stammis på vårdcentralen här, personalen vikar fram mig innan jag ens hunnit ta en nummerlapp. 
 
Idag har jag varit hemma. Jag har faktiskt fått en hel del gjort. 
Jag har rensat bland sånt skittråkigt som kvitton och papper, tvättat osv. Allt det här kan stundtals kännas som det jobbigaste i världen, men idag hade jag lite mer energi och tog till vara på tillfället. 
Imorgon ska jag eventuellt försökta ta mig till jobbet. Det känns helt okej. 
Min plan är att jag ska gå upp så tidigt som möjligt och gå till jobbet, samt gå hem. 
Det är en mjukstart till att komma igång med min konditionsträning igen + att jag inte har något busskort förän på söndag. 
 
Att ha städat och ordning hemma har alltid varir avgörande för mitt mående, men just nu känns det extra viktigt att jag försöker hålla det så. 
 
Morgondagen har lite fint att erbjuda iallafall, min TV kommer äntligen! 
Det var längesen jag kände en sådan materiel lycka. 
 
Nu ska jag hämta resten av tvätten och sedan fortsätta min parkering i soffan framför Gossip Girl. 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela