Juline Ochra Tullemor

24 år från Södermalm, Stockholm

Spend some time

Publicerad 2013-10-24 00:10:43 i Allmänt,

Okej jag varnar: detta kommer bli ett jävligt långt inlägg för jag känner att jag har mycket att skriva om (lol, det är typ ingen som läser mer än jag själv endå, men aa..) och det kommer bestå av 100 olika ämnen så jag förstår helt om ni inte hänger med och sitter där som frågetecken.
 
Om det är något jag gått och blivit riktigt dålig på, så är det att veta hur jag ska spendera min lediga tid. Jag trodde att genom att utnyttja helgen till max skulle det kompensera allt jobb, men icke. Ledde istället till magkatarr (som jag vad jag vet, aldrig haft förut). Det var inte vilken dag som helst heller, utan min 20-års dag. Typiskt. Men jag gjorde det bästa av dagen och jag tror jag aldrig fått så mycket fina gratulationer någon tidigare födelsedag. Alla mina närmsta vänner hörde av sig och då menar jag inte på facebook, faktum är att dom flesta av dom inte ens skrev där, vilket jag personligen tycker är skönt. Det känns så ytligt, visst, om man har någon bekant som man faktiskt stöter på då och då, så fine, men när någon man gick i samma skola som för 7 år sen, som man typ aldrig ens sagt "hej" till och inte sett vinken av på alla dessa år skriver ett "grattis! :)" ba....va? Sen skriver jag själv inte grattis till andra på facebook längre (beror mest på att jag inte kollar) så jag förväntar mig heller inget tillbaka. Flyger lite från ämnet här, men vad jag vill komma fram till är att jag blev så glad av alla grattis som kom i form av samtal som "ja må hon leva" och sms bestående av 1000 emojisar osv. Om ni läser detta, tack så mycket världens bästa vänner. 
 
Hur det känns att vara 20 nu då? ja ni....just nu känns det mest konstigt för det känns som att jag nyss fyllde 18. Måste få lite tid att smälta det. Som sagt; på självaste födesledagen va tanken att jag skulle jobbat till 8, men eftersom magkatarren slog till under natten mådde jag så pissilla att jag bad om att få gå hem. Krigade för kung och fosterland till systemet innan dock, kände att jag kan inte missa den obligatoriska trippen till systemet. Även där utdelades gratulationer och jag gick hem med en flaska vitt, samt en liten flaska jag fick gratis som en present - förvisso alkoholfri, men rätt gulligt ändå? Här skulle jag vilja skriva att jag skuttade hem av lycka, men då skulle jag ljuga för jag släpade mig som självaste kattla till tunnelbanan och ville gråta. Sängen blev min bff tills pappa kom hem och lyckades få med mig på resturang. Det bjöds på mat och bio och som jag tidigare nämnde: Det kunde inte blivit bättre med tanke på situationen! Dessutom va det en måndag och vad fan kan man ens göra då? dricka te typ.
 
Dagen efter sjukanmälde jag mig från Donken pga magen va inte på min sida den morgonen heller + jag skulle endå jobba 16-00 på studiefrämjandet. Idag, onsdag, tillbaka på jobbet och vet ni vad? Någon har tagit mina jobbskor. haha? I måndags upptäckte jag att dom va borta och dom är fortfarande spårlöst borta. Misstänker att någon av de nya helg tjejerna kanske råkat ta dom? menar, hur många är det som har strl 36 egentligen? Ska sätta upp en arg lapp innan helgen. Har pröjsat 350 spänn för dom där skorna och nu trampar jag omkring i någon annans skor som är helt trasiga och 100 år gamla. Mina va helt nya så jag känner att jag vill ha tillbaka dom. Tänker fan inte betala för nya. 
 
Okej, hur va helgen? Som längst upp i detta inlägg kanske jag inte gjorde världens bästa prioritering denna helg, men man lär sig av misstagen och det har jag definitivt gjort. I fredags blev det kanske lite för mycket öl och på lördag morgon mådde jag inte bra. Tog (skratta inte) tvärbanan till mcdonalds i globen och köpte på mig mat för en hel vecka. Detta satt jag och tryckte i mig i soffan i stort sätt hela dagen. Har inte varit sådär bakis på jättelänge och då är jag en sån som inte brukar bli speciellt bakis över huvud taget, men det där tog ett av årets priser för värsta baksmällan. Det märkliga är att jag inte kände mig speciellt full på kvällen? Men antagligen blev det för mycket, för jag mådde som en torktumlad katt som släppats efter en bil i 170. På lördagen taggades det om, men det var inte med lätta steg jag intog theodoras, trötthets skallan slog i toppen och inte ens en återställare kunde rädda situationen. Men det var mysigt iallafall. Söndagen blev en fika hemma hos Lisas madre med Ludvig. Bra spenderad söndag, morotskaka, skype med Lisa, prat och bra umgänge. 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela